HANDELSBETINGELSER – Sovezonen ApS

Generelle oplysninger
Sovezonen ApS
Skovgårdsvej 23
3200 Helsinge
CVR nr.: 31672260
Telefon: +45 48 70 80 22
Email: info@sovezonen.dk 

Betaling
Sovezonen ApS modtager betaling med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Visa Electron, Maestro og MobilePay. Vi tilbyder også finansiering med Sparxpres, fortrydes købet bortfalder aftalen med Sparxpres. Ved betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto indtil pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder, eller indtil betaling sker. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes og kortbetalinger pålægges ikke kortgebyrer. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Levering
Sovezonen ApS har gratis levering på alle varer og leverer med PostNord eller fragtmand. Der leveres kun til ikke-brofaste øer, Færøerne, Grønland og udlandet ved forudgående aftale (kontakt os da). Mindre ting som sengetøj og lagner leveres også til ikke-brofaste øer i Danmark. 

Vi bestræber os på at afsende ordren inden for to hverdage, hvorefter leveringstiden er 2-3 dage, men afhængig af varen kan du opleve en leveringstid på op til 10 uger. Du vil efter bestilling hurtigt blive kontaktet med forventet leveringstid på din ordre – medmindre ordren kan sendes med det samme.

OBS: Er du ikke hjemme på udleveringstidspunktet gælder de generelle regler ved Postnord, der så vil forsøge at udlevere det til et udleveringssted nær dig (medmindre andet er aftalt). Opstår der spørgsmål til leveringen, kontakt da PostNord, fragtmanden eller ret henvendelse til Sovezonen.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Persondatapolitik på hjemmesiden, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

Lovvalg og værnepligt
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
•    Sovezonen ApS
•    Skovgårdsvej 23C
•    3200 Helsinge
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Prisgaranti
Garantien dækker i 14 dage fra købstidspunkt og gælder kun identiske produkter. Gælder ikke køtilbud, timetilbud, ophørsudsalg eller udstillingsvarer.
Dokumentation fra link til hjemmesider eller andet kræves.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
–    Hvor du modtager ordren.
–    Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en ordre om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
–    Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
–    Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@sovezonen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Sovezonen ApS
Skovgårdsvej 23
3200 Helsinge
ELLER levere varen tilbage i vores butik. Dette kan aftales via mail på info@sovezonen.dk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

–    Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer, du har modtaget med fragtmand såsom senge og madrasser. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste kr. 1000,-.

Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Vedlæg gerne en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering 
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) og uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@sovezonen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning kan en klage indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation. Lykkedes det ikke Mæglingsteamet at løse tvisten, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. (Det koster et gebyr at få klagen behandlet).

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@sovezonen.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Sovezonen.dk

Skovgårdsvej 23C

3200 Helsinge

info@sovezonen.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 16-11-2023