Varesortiment

Reklamationsret/klagemuligheder og fortrydelsesret

Reklamationsret/klagemuligheder:
soveZonen yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven omfattende mangler, der konstateres ved varen/varernes normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles soveZonen indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget. I forbindelse med reklamationssager afholder soveZonen returneringsomkostninger i rimeligt omfang ved forudgående aftale. Kunden og kundens transportfirma har ansvaret i forbindelse med en returnering (bla. ved vare/varer der er forsvundet eller gået i stykker), indtil varen/varerne er modtaget af soveZonen. En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos soveZonen, henvises til soveZonen eller til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk/

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@sovezonen.dk

Reklamation og varereturnering:
Ved modtagelse af leverancer med skader på varen/varer eller emballage skal det skrives på fragtbrevet. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til:

soveZonen APS
Skovgårdsvej 23C
3200 Helsinge
Telefon: +4548708022
Email: info@sovezonen.dk
CVR-nr: 31672260

Varereturnering foregår også til denne adresse, men soveZonen skal kontaktes før varen/varerne sendes retur. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion:
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede vare/varer eller forudbetalte vare/varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og soveZonen har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. soveZonen tager forbehold for trykfejl vedrørende priser og tekster.

Fortrydelsesret:
Der er 14 dages returret på vare/varerne, regnet fra den dag den/de modtages eller fra den dag du modtager ordrebekræftelsen, hvis du modtager denne efter varen/varerne. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du sende en mail til: info@sovezonen.dk, hvorefter soveZonen vil kontakte dig. Du kan også hente en skabelon til fortrydelsesformuler her. Varen/varerne skal være ubrugt/ubrugte og i uåbnet emballage. Når varen/varerne er modtaget retur og godkendt at der ikke er sket en værdiforringelse, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet "Reklamation og varereturnering".